Quinoapuuro



Quinoajauhojen kanssa en tule toimeen, mutta hiutaleet ovat eri juttu. Maku ei ole samalla tavalla kitkerä, vaan huomattavasti pehmeämpi ja noh... quinoamainen. Tässä herkullinen puuro aamupalaksi, joka on kuitenkin hiukan terästetty proteiinilla. Sain myös muistutuksen kookoslastujen olemassaolosta, joten nekin pääsivät jälleen käyttöön. Hiutaleita laitan kaikkialle, mutta lastujen pieni paketti tuppaa hukkumaan keittiökaappeihini, jotka ovat tupaten täynnä. Lastut ovat mielestäni paaaljon parempia kuin hiutaleet, mutta eivät niin monikäyttöisiä eivätkä hinnaltaan niin ystävällisiä.

Proteiinina käytin sun warrior, vaniljaproteiinia. Mukana tullut mitta on 21g, joten puolet siitä on noin 10g. Lisäsin makeutta nestemäisellä stevialla, tämän voi korvata mielensä mukaan.

Quinoapuuro yhdelle


1dl quinoahiutaleita
2.5dl vettä
1/2 banaani
10g vaniljaproteiinia
ripaus suolaa
muutama tippa steviaa
kookoslastuja korsiteeksi

Sekoita vesi quinoahiutaleisiin ja kuumenna keskilämmöllä. Kun quinoa alkaa puuroutumaan, nosta pois levyltä. Koostumus saa olla vetistä tässä vaiheessa. Lisää proteiinijauho ja sekoita huolellisesti. Lisää vettä jos tulos on liian paksua. Mausta suolalla ja stevialla.

Nosta puuro kulhoon ja leikkaa päälle banaania ja kookoslastuja. Lisää makua saat kun valmistat puurosi osittain kookosmaitoon!

Ravintoainesisältö/koko annos

kcal: 285
proteiini: 15g
hiilihydraatti: 43g
rasva: 6,4g
kuitu: 6,1g



Ei kommentteja

Kaunis kiitos kommentista!

Back to Top