Suklaa-maapähkinä proteiinipatukat

Olen pitkää kuolannut protein pow(d)er blogin ohjeita, mutta valitettavasti hyvin moneen reseptiin tulee useampi desi munanvalkuaista, jota on vähän hankala korvata. Päädyin kuitenkin tekemään näitä proteiinipatukoita, sillä meni hermot siihen että hyviä vegaanisia proteiinivälipaloja ei oikein ole markkinoilla. Kun löytyy patukka joka on tehty soijaproteiiniin eikä sisällä munaa, se sisältää hydrolysoitua kollageenia = eläintä. Tästä olen tainut nillittää ennenkin joten jätetään se nyt sikseen. Näistä tuli hyvinkin maukkaita, tiiviitä mutta pehmeitä. Ei yhtään jauhoisia niin kuin epäilin ja pelkäsin. Nestettä jouduin käyttämään ehkä hiukan enemmän kuin ohjeessa joten jos taikina tuntuu kuivalta, lorauta rohkeasti lisää joukkoon. Ensi kerralla meinaan ehdottomasti kokeilla vaikka kurpitsasta tai bataatista tehtyjä patukoita.

Omani eivät ole myös yhtä nättejä kuin alkuperäiset mutta minkäs voit kun kiireessä tekee! Kaapissa odottaa myös pussi herneproteiinia testausta. Täytyy nimittäin myöntää että en ole koskaan sitä maistanut, vaikka onkin tullut monissa ohjeissa vastaan. 





3.5dl suklaaproteiinia, käytin soijaproteiinia
1.7dl kookosjauhoja
0.7dl maapähkinävoita
0.5dl kookoshiutaleita ja kourallinen cacao nibsi rouhette
3.5dl soijamaitoa

päälle sulatin 50g suklaata ja sivelin muutaman tl per patukka. 

En ole laskenut energiasisältöjä sillä en jaksanut punnita ainesosia. Listasta voi kuitenkin päätellä että kyseessä on melkoisen proteiinirikas ja terveellinen välipala. Alkuperäisessä ohjeessa on ravintosisällöt laskettuna mutta taisin käyttää hiukan eri aineksia ja tehdä aika paljon pienempiä patukoita, joten se on hyvä ottaa huomioon.

Sekoita kaikki ainekset keskenään ja muotoile patukoiksi. Sulata päälle hiukan suklaalta ja koristele mielesi mukaan. Säilytä jääkaapissa ja nappaa kiireessä ja menossa evääksi!

Ei kommentteja

Kaunis kiitos kommentista!

Back to Top