Superpuuro aamuun!



 Pahoittelen hiljaisuudesta. Reseptejä on kerääntynyt jemmaan sata, ja valkokuvia ruoista joiden ohjetta en enää muista on noin kolmesataa...

Nyt lähtee taas ja huomisesta alkaen olenkin jälleen työharjoittelussa. Tälläkertaa kotihoidon puolella. Tämän harkan meinaan hyödyntää myös blogin puolella ja viikottain on luvassa mukaan otettavia aamupala, lounas ja välipalavinkkejä oikein tehopakettina. Nyt kun arki tulee olemaan sitä työharjoittelu - kuntosali - työpaikka - muu elämä välillä ramppaamista.  Lisäksi kaverin kanssa sovimme, että nyt on tulossa herkuton huhtikuu, mikä tarkoittaa että sokeri, hunaja, taatelit yms. menevät pannaan. Erytrioli ja stevia ovat sallittuja, mikäli jotakin on aivan pakko makeuttaa.

Starttaanpa tämän yhdellä puurovinkillä. Olen puuroihmisiä ja tykkään ottaa evääni myös mukaan. Kotona aamulla ei ole nälkä, mutta ensimmäisen tunnin aikana teen kuolemaa. Puuro purkissa on siis vakiojuttu. Puuroni on yleensä kauraa, tattaria tai hirssiä. Joskus se on myös pelkkää chiaa ja marjoja. Nyt kuitenkin puuro joka pitää oikeasti nälkää hyvin ja sisältää hyviä hiilareita, kuituja, rasvoja, protskua ja makua! Chian käyttö tekee myös sellaisen tempun, että puurosta tulee määrällisesti runsasta, ja mahalle on siis myös paljon täytettä, mikä on ainakin minun mielestäni merkittävä juttu ruoassa.

Tämän on hyvä antaa tekeytyä yön yli joten pistä puuro illalla valmiiksi jääkaappiin.

Vink vink äiti, myös sulle tällaista töihin evääksi! 

Superpuuro aamuun!

0.5dl kaurahiutaleita
2rkl chia siemeniä
1rkl mantelijauhoa
1rkl vaniljaproteiinia*
Ripaus vaniljaa
Ripaus suolaa
Valitsemaasi nestettä **

Lisäksi 1-2dl marjoja 
1rkl kookoshiutaleita

Lisää halutessasi sattumia, kuten kuivattuja hedelmiä tai pähkinöitä

Mikäli tykkäät makeasta, voit lisätä mieleistäsi makeutusta joukkoon. Esimerkiksi kuivatut taatelit (jotka ovat huomattavasti edullisempia kuin tuoreet) turpoavat kivasti yön aikana nesteessä ja antavat luonnollista makeutta.

*käytin riisiprodea. Tämän voi myös korvata laittamalla toisen rkl mantelijauhoa tai vaikka kookosjauhoja
**Vettä, mantelimaitoa, soijamaitoa, kauramaitoa, riisimaitoa, hasselpähkinämaitoa, kookosmaitoa... mikä on suosikkisi? Minä käytin soijamaitoa + vettä, koska muuta ei ollut! Pähkinämaidot ovat toisaalta makunsa puolesta aivan ykkösiä tällaista tehdessä.



Lusikoi kaikki ainekset lasipurkkiin. Kaada nestettä niin että se on noin 2-3cm kuivien aineiden yläpuolella. Kansi päälle, tiukka ravistus ja jääkaappiin. Jos ennen nukkumaan menoa tai yöllisellä vessareissulla muistat, käy ravistamassa purkkia vielä kerran.

Aamulla kasaa marjat puuron päälle ja nappaa evääksi, tai kaada lautaselle marjojen kera, koristele kookoksella ja nauti. Marjat ja kookoshiutaleet voi myös illalla laittaa puuron sekaan, miten kukakin tykkää!




Ei kommentteja

Kaunis kiitos kommentista!

Back to Top