Vuoden 2015 Vihersmoothie

Hyvää uutta vuotta 2015!

Vuosi 2014 on takana ja edessä odottaa monta ihanaa asiaa. Blogirintamalla on tulossa muutama isompi projekti, jota kovasti odotan. Lisäksi edessä on valmistuminen koulustani vuoden loppuun mennessä ainakin, sekä tiukat pohdinnat tulevaisuuden suunnitelmista.

Vuosi 2014 meni vauhdilla. Tuntuu että olen elämässä juuri siellä missä haluan olla. Erityisesti mitä tulee parisuhteeseen ja ystävyyssuihteisiin. Toisaalta taas koen, että opiskeluvalintani ei välttämättä tyydytä minua sillä tavalla kuin haluaisin. Vaikka tekemistä on paljon, en koe että olen missään tilanteessa päässyt haastamaan itseäni minulle mieluisella ja aktivoivalla tavalla. Myös tätä asiaa on siis kovasti pohdittava, kun koulu alkaa lähestymään loppuaan ja on valittava itselleen seuraava polku. Tätä seuraavan polun valintaa kovasti jo odottelenkin, vaikka käyn pääni sisällä taistoa siitä kannattaako olla järkevä vai heittäytyä jännittäväksi....

Instagramissa vähän puhuin uuden vuoden lupauksista, mutta tosiasia on, että en sellaisia sen koommin harrasta. Minulla ei myöskään ole mitään hyvää vinkkiä siihen, miten uusi vuosi kannattaa viettää tai miten elämästä tulee kaikin puolin parempi ja onnellisempi. Itse aijon tehdä asioita joista nautin ja viettää vuoden ihmisten kanssa joiden seurassa viihdyn. Sen suurempia suunnitelmia ei toistaiseksi ole.

Sen sijaan että tekisin uuden vuoden lupauksia, voisin miettiä tavotteita seuraavalle vuodelle. Idean tähän sain ystävältäni Elenalta, ja täytyy myöntää, että tavoitteet kuullostavat paremmalle kuin lupaukset.

Voisin opetella ottamaan minulle hyvää oloa tuottavia tottumuksia tiheämmäksi osaksi arkea. Yksi näistä on vihresmoothieiden juominen. Aikaisemmin join joka aamu vihersmoothien, joka sisälsi usein ainakin vehnäorasta, jotain viherjauhetta, vihreitä lehtiä ja muita sattumia joita sattui olemaan. Näitä himoitsen erityisesti kesäisin, mutta näin pimeässä ja kylmässä tilanne on toinen. Vaikka en sen koommin haaveile vihersmoothiesta, nautin siitä kovasti kun se on valmis. Lisäksi päivä käynnistyy kieltämättä mukavemmin, kun nautin myös smoothien ainaisen kahvilitran lisäksi.

Kahvia juon melko paljon ja se olkoot paheeni (maapähkinävoi + taateli combon lisäksi), jos paheita on ryhdyttävä niemämään. Haluan aamuisin juoda ensin kaksi kuppia kahvia, jonka jälkeen nautin mielelläni smoothien tai muun aamupalan.

Terveysbloggaajan tunnustuksia: Kiireisenä arkiaamuna aamupala jää kahvin takia usein nauttimatta. Vapaa-aamuina tilanne on toki toinen. Voisin opetella vihersmoothien nauttimisen ensimmäiseksi aamulla, jonka jälkeen joisin sitten kahvia kupin tai pari. Kahvi on helppo ottaa mukaan termarissa ja juoda loppuun junassa. Smoothien otan mielelläni mukaan, mutta sitä en halua juoda matkalla, vaan paikalla istuen, luennolla tai taukotilassa. Mainittakoot että kahvikuppini koko on 400ml ja ne aamun kaksi kuppia eivät toki ole päivän ainoat kaksi... ei saa tuomita.

Vihersmoothieissa on helppo nauttia isokin määrä vihreitä, ja näiden hyötyjä tulen avaamaan tarkemmin tulevissa postauksissa. Sanomattakin on selvää, että vihreiden nauttiminen on todella terveellistä. Ruoansulatus lähtee kivasti käyntin ja aamulla tyhjään vatsaaan nautittuna, vihreät sulavat parhaiten. Tänä aamuna kaipasin jotakin täyttävämpää ja kermaisempaa. Avocado ja cashewpähkinät tekivät juuri tämän.

Vuoden 2015 Vihersmoothie

1/2 avocado
1 kuorittu kurkku
Kourallinen rucolaa
1/2 puska sitruunamelissaa
Kourallinen tammenlehtisalaattia
1 appelsiini
1/2dl cashewpähkinöitä
Vettä

Blendaa ja nauti.

Lisää luettavaa vihersmoothieista:
Helathy Blender Recipes: Vegan Green Milk
VegKitchen 10 benefits of green smoothies
Piristävä aamusmoothie
Vihersmoothie









Ei kommentteja

Kaunis kiitos kommentista!

Back to Top