Day 2. #whatveganseat

Hyvää ystävänpäivää kaikille, ja tervetuloa uusille seuraajille.

Julkaisin eilen ruokapäiväkirjan ensimmäisen osan ja pääset lukemaan sen tästä linkistä.

Tässä torstain kulku ja syömiseni. Tässä ei siis ole kyse minkään sortin esimerkkiruokavaliosta, joita kehottaisin kaikkia nyt noudattamaan. Minulta on pyydetty ruokapäiväkirjaa ja vihdoin sain aikaiseksi toteuttaa. Kahvia tulee tämänkin päivän aikana juotua aika paljon, mutta kuten sovimme jo eilen, ei saa tuomita. Kahvin juon kasvismaidolla, vaikka en ole sitä jokaisen perään jaksanut erikseen kirjoittaa.

En erityisemmin suunnittele päivän ruokia etukäteen. Syön sen mukaan miten on nälkä, ja mitä tekee mieli. Tietenkin pyrin syömään jääkapissa olevia aineksia pois, jottei hävikkiä tulisi. Pidän loppujen lopuksi aika yksinkertaisista ruoista, enkä peruslounasta mausta välttämättä sen koommin. Alla olevaan ruokalautaseen on käytetty mausteeksi vain pippuria, sitruunamehua ja lopuksi lisätty inkivääriä. Quinoaa keittäessä lisäsin joukkoon pienen osan kasvisfondista, mutta enempää suolaa en oikeastaan lisää ruokaani.

Kuva kuvastaa hyvin sitä, millaisesta pidän. Yksinkertaista ja nopeaa, mutta vähän kaikkea. Erityisesti tuo pinaatti-sieni yhdistelmä on muodostunut eräänlaiseksi suosikiksi, vaikka oikeastaan syön pinaattia ihan minkä kanssa vain.

Varmaan jo eilen huomasitte mun ai niin nokkelan otsikoinnin. Mikäli instagram on tuttu ja kasvisruokainspiraatio kiinnostaa, kannattaa kuorkata mitä #whatveganseat alta löytyy! Seuraava #whatveganseat postaus tulee varmaan joskus ensi viikolla.


klo 6:15 
700ml sitruunavesi
Kahvi

klo 7:25 
Junamatkalla kahvi termoksessa

klo 9:00 
Torstaina oli valitettavasti raahauduttava kouluun, joten aamupalaan en voinut oikein panostaa. Tunti oli sellainen, jossa ei tuorepuuroja pystynyt popsimaan, mutta smoothie upposi siinä touhuilun lomassa.

Banaaneista ja appelsiineista tehty smoothie

klo 12:00 

Kävin Natalian kanssa postissa, Citymarketissa ja Lidlissä. Yhdistämme melko usein kauppareissumme, sillä yksin on tietenkin tylsempää ja kuulumisia on kiva vaihtaa myös lyhyiden arkitapaamisten merkeissä. Pidimme lounastreffit ja otimme muutamat foliohattukuvat.

Lounaaksi quinoaa, parsakaalia, tofua, pinaattia ja sieniä. Päälle sitruunamehua ja inkivääriä.

ja kahvi.

klo 15
Aloitin opinnäytetyön tekemisen.
Välipalaksi maustamatonta jogurttia ja banaani. Sekoitin joukkoon myös hiukan omenasosetta, maapähkinävoita ja siemeniä. Annoksesta tuli aika kookas.

Kahvi

klo 18
Kahvi
700ml sitruunavesi
Omena

klo 20-21
Kävimme hiukan yli puolen tunnin kävelylenkillä Natalian kanssa.
Kotiin tultuani söin lounaasta jääneitä jämiä, lisäsin joukkoon hiukan makeaa chilikastiketta.

700ml sitruunavesi

klo 22
Vihreä mustikkatee soijamaidolla
taateli ja nokare maapähkinävoita

Yritän kovasti pitää rytmistä kiinni ja olla ennen puolta yötä jo nukkumassa. Torstaina se taisi onnistukkin.

4 kommenttia

  1. Nam! Kuulostaa hyviltä kaikki ruuat :') Nää #whatveganseat-postaukset on hirmukivoja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Larrissa :) Ja kiva saada positiivista palautetta. Yritän tehdä näitä tulevien viikkojen aikana ehkä yheenstä 5 osaa. Sekaan voisi aina upottaa jotakin ohjeita.

      Poista
    2. Jes, mahtavaa saada intoa aikaiseksi!

      Poista

Kaunis kiitos kommentista!

Back to Top