Helppoa välipalaa: Manteli-Chiavanukas (Gf,V)


 Heippa juuri sinne!

Kaksi viikkoa Alpron hyvinvointihaasteen parissa on kulunut vauhdilla. Olen ihastellut Instagramissa tuotoksianne ja oma smoothieinto on kasvanut aivan uusiin ulottuvuuksiin. Sen lisäksi että olen itse juonut ainakin yhden smoothien päivässä, myös mies on liittynyt joukkoon ja hedelmäostoksilla saa käydä viikossa useamman kerran. 

Käy kurkkaamassa #2weeksprogram jos inspiraatiopula iskee, takuulla saat kymmeniä uusia ideoita!

Jos et ole vielä tarttunut haasteeseen, voit ladata ohjelman ilmaiseksi tästä ja liittyä milloin vain seuraan.  Itse ainakin aion jatkaa liikuntavinkkien parissa, sillä olen ollut flunssaisena, eikä lankuttaminen ole ollut ensimmäisenä listalla kaiken räkimisen keskellä. Myös näppärä Smoothie Maker on ollut aktiivisessa käytössä, kun tekee mieli kokeilla jotain täysin uutta!

Jokainen sai osallistua haasteeseen instagramissa ja palkinnot alkavat lähteä hiljalleen postiin. Olen saanut nimetä useita suosikkejani ja pian valitaan lisää voittajia, kunhan kaikki mukana olevat bloggaajat ovat sanoneet kantansa. Haluankin kiittää teitä aktiivisuudesta ja siitä että ahkerasti vinkkasitte minulle kuvistanne.

Eniten ääniä sai @onagoesvegan, ONNEA!

Oma suosikkini oli @tiinayli usean ihanatunnelmaisen kuvan perusteella.

Ohjelman myötä smoothieita on kulunut ennätysmäärä ja mikä parasta, muistin taas chiavanukkaiden olemassaolon. Oli vaihe, jolloin tein niitä useinkin. Yksinkertaisimmillaan chiavanukas on herkullinen yhdistelmä kasvispohjaista maitoa tai jogurttia ja chiasiemeniä. Banaani lisukkeeksi ja loraus makeutusta mikäli mieli tekee jälkiruokaa. Toimii joka kerta!

Chiavanukkaat ovat mahtava välipala ja siemenet sisältävät hyviä rasvoja, kuitua ja proteiinia. Erityisesti pidempinä työpäivinä, chiavanukas iltapäivän välipalana auttaa jaksamaan ja kotiin ei tarvitse tulla vihaisena ja nälkäisenä.

Kuvassa näkyvän herkun tein itselleni jälkiruoaksi iltapäiväkahvin pariksi. Voit laittaa sen jo edellisenä päivänä tekeytymään jos ennakoit välipalatarpeesi.

Manteli-Chiavanukas
yhdelle

200g Alpro mantelijuomaa
3rkl Chia siemeniä
1rkl Vaahterasiirappia
1 Banaani
Minttua koristeluun

Sekoita siemenet ja mantelijuoma huolellisesti keskenään. Helpointa tämä on lasipurkissa ravistamalla.  Aseta jääkaappiin.

Odota 10min ja sekoita vielä kunnolla. Odota vielä ainakin 15min, mielellään pidempään, kunnes vanukas on tekeytynyt paksuksi. 

Kaada päälle vaahterasiirappi ja viipaloi banaani. Koristele tuoreella mintulla. Nauti!









4 kommenttia

  1. Oot paras ja tosi ihq puddingi ps. ikävä sua t. salainenihailija94

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos salainenihailija94. Pian nähdään;)<3

      Poista
  2. Hei! Olipa kiva yllätys kun tulin lukemaan sun uusimpia blogi tekstejä niim huomasin että minun kuvat oli sinun suosikkeja. Iso iso kiitos 😚 jossain luki että bloggareiden suosikit saa kans sen palkinnon..ymmärsinkö sen oikeen? -@tiinayli

    VastaaPoista
  3. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista

Kaunis kiitos kommentista!

Back to Top